משאבת הגה
דף הבית » משאבת הגה
ישנה תקלה במשאבת ההגה? הגעתם למקום הנכון. אנו בקארטרוניק מספקים שירות החלפת משאבות הגה עבור כל סוגי היצרנים והדגמים במחירים שוברי שוק! ברשותנו מאגר ענק של משאבות הגה הזמינים להחלפה מיידית, כך שאצלנו תיהנו משירות מקצועי ומהיר, כולל אחריות מקיפה.
מי שיוצא לו לנהוג על רכבים ישנים שיוצרו לפני שנות התשעים של המילניום הקודם עשוי לפגוש בחוויה המפוקפקת של נהיגה ללא ‘הגה כוח’, בסיבובים חדים צריך ממש לעבוד קשה בסיבוב ההגה והחזרתו. היכולת שלנו לסובב את ההגה בכל מצב נסיעה ללא ממאמץ היא תולדה של ההגה הזה ומי שרוצה להרגיש בהבדל שפשוט יסובב את ההגה בזמן שהרכב אינו עובד ויבין איזה חיים קלים עושה לנו הגה הכוח.
לא רק 'הגה' אלא מערכת שלמה
המונח ‘הגה כוח’ גורר מן הסתם את מירב הפוקוס להגה עצמו, אך למעשה מדובר במערכת שלמה שהלב הפועם שלה – משאבת ההגה ממוקמת בתחתית מוט ההגה. העובדה שההיגוי בהגה כוח הוא כל כך קל וחלק קשורה קשר הדוק למשאבת ההגה שבעצם ‘מתאמצת’ במקומנו ובאמצעות לחץ הידראולי מייצרת כוח שמזיז את צירי הגלגלים ומגיב באופן מדויק לסיבוב ההגה בידי הנהג. מכאן, שכל תקלה או פגם במשאבה ובמכלולים הצמודים לה עלול לגרור בעיות היגוי שמחייבות בחינה במוסך, כאשר לעיתים אין מנוס מהחלפת משאבת הגה פגומה במשאבת הגה חדשה.
בעיקרון מרבית יצרני הרכב ממליצים להחליף רכיבים במערכת המתלים, כמו למשל בולמי זעזועים, בכל 80,000 -120,000 ק”מ. בפועל זה ישתנה בין דגם לדגם בהתאם לאיכות הבולמים המקוריים. בדגמים של יצרנים מסוימים תתגלה שחיקה ועייפות חומר משמעותית בבולמים, באזור ה-100,000, שתחייב את החלפתם; בעוד יש יצרנים שמקפידים על בולמים מאוד איכותיים שממלאים את תפקידם באמונה גם אחרי 300,000 ק”מ.
איך יודעים מתי צריך להחליף משאבת הגה?
יש מספר סימנים היכולים להעיד על בעיה במשאבת ההגה הדורשת את החלפתה:
אם בזמן סיבוב ההגה נשמעים רעשים שנשמעים כמו גניחות או צרחות, הרעשים האלה עלולים להצביע על מספר בעיות הקשורות למשאבת ההגה, כמו למשל שחיקה ובלאי במשאבה, חדירת אוויר וכליאתו במשאבה, או מחסור בנוזל משאבת הגה. במקרים כאלה ההמלצה היא לנסות להוסיף נוזל משאבת הגה, במידה וגם אחרי הוספת הנוזל הרעשים נמשכים, כנראה שמדובר בבעיה במשאבה.
אם אתם שמים לב שיש נזילה קבועה של נוזל משאבת הגה ואתם נדרשים להוסיף נוזל בתדירות גבוהה כנראה שאיפשהו במכלול משאבת ההגה יש חור או סדק ולרוב הפתרון הכי נכון הוא החלפת משאבת ההגה במשאבה חדשה.
אם אתם שמים לב שפתאום יותר קשה לכם לסובב את ההגה או אם התנועה של ההגה פחות חלקה ויותר מתאמצת, זה אומר שהמשאבה לא מצליחה לייצר מספיק לחץ. לעיתים זה נובע מחסימה לעיתים מסיבה פנימית במשאבה שלא מצליחה לייצר מספיק כוח.
נזק לגלגלת המשאבה כתוצאה ממכה או תזוזה עלול לגרור זיופים בעבודת המשאבה ולבוא לידי ביטוי בהגה קשה או ברעידות בזמן ההיגוי. כאשר נפגעת גלגלת המשאבה, בהתאם לנזק או לסוג המשאבה הפתרון יהיה החלפת הגלגלת או החלפת המשאבה השלמה.
לא מומלץ לנהוג עם משאבת הגה פגומה
תקלה במשאבת ההגה מקשה על ההיגוי והופכת אותו לפחות מדויק ובמקרים מסוימים עלולה להיות לגרור אבדן שליטה מוחלט של מערכת ההיגוי שמשמעותה סכנת נפשות. לכן, בכל חשד של משאבת הגה לא תקינה חשוב לגשת למרכז שירות שמתמחה במכלול הזה.