לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

מחשב כרית אוויר

ישנה תקלה במחשב כרית אוויר? הגעתם למקום הנכון. אנו בקארטרוניק מספקים שירות החלפת מחשבי כרית אוויר עבור כל סוגי היצרנים והדגמים במחירים שוברי שוק! ברשותנו מאגר ענק של מחשבי כרית אוויר הזמינים להחלפה מיידית, כך שאצלנו תיהנו משירות מקצועי ומהיר, כולל אחריות מקיפה.

מחשב כרית אוויר

מחשב כרית האוויר (SRS) , או כמו שיותר מדויק לקרוא לו – ‘מחשב כריות האוויר’ (כי בפועל הוא שולט ואחראי על הפעלתם של כל כריות האוויר), משמש כיחידת מעבד שברגע שנקלטת פגיעה בעלת אימפקט בחיישני הפגיעה בקדמת הרכב, מנתח את עצמת הפגיעה ובמקרה הצורך יעביר הוראה להפעלת כרית האוויר. ההוראה הזו תעבור באמצעות סליל כרית האוויר ובעקבותיו היא תתנפח. קחו בחשבון שהמהלך הזה שתיארנו במספר שורות מתרחש כולו בשבריר של שניה – כך שכאשר הראש של הנהג מוטך קדימה מעצמת הפגיעה במקום לפגוש את ההגה הוא פוגש כרית אוויר שעוטפת אותו וחוסכת ממנו את הפגיעה הפיזית. המחשב מנתח את עצמת הפגיעה וכיוונה ויפעיל רק את כריות האוויר שרלוונטיות לפגיעה הספציפית. בכל מקרה, כל מי ששרד תאונת דרכים תודות לכרית האוויר (ומדובר במאות מקרים בשנה) ידע לספר לכם שמזל גדול שמחשב כריות האוויר היה תקין.

איזה תקלות יכולות להתרחש במחשב כרית האוויר?

כמו כל רכיב אחר ברכב גם מחשב כרית האוויר אינו חסין מתקלות. מאחר שהמשמעות במקרה של תקלה כזו היא שמחשב לא ייתן הוראה לפתיחת כריות האוויר בזמן תאונה או שיספק הוראה לא מתאימה (לא כל הכריות יפתחו או להבדיל יפתחו בעצמה חזקה מידי שבסיטואציה הספציפית עלולה להיות מסוכנת). מאחר ש’מחשב כרית האוויר’ הוא, ובכן, ‘מחשב’, לעיתים גם סוגי התקלות שמאפיינות אותו הם תקלות שאופייניות למחשבים. הדוגמה הבולטת ביותר (וכנראה הנפוצה ביותר) לבעיה במחשב כרית האוויר, היא בעיה של רטיבות וקורוזיה שגורמת למחשב כרית האוויר להפסיק לתפקד או פוגעת בתפקודו. בעיה נוספת שפוגשים במחשב כרית האוויר ויכולה להיות פועל יוצא של בעיה בחשמל או כתוצאה בהפעלת המערכת בזמן תאונה, היא שהמחשב דורש אתחול והתקנה מחדש. ללא הפעולה הזו מחשב כרית האוויר לא ימלא את ייעודו.

איך יודעים אם יש בעיה במחשב כרית האוויר?

מערכת כריות האוויר היא מערכת שנכנסת לפעולה רק במקרה הנדיר של תאונה. בגלל שלרוב תקלות במערכת לא יבואו לידי ביטוי בחוויית הנסיעה וכמעט שאין ‘פעמונים’ שיעידו שיש בעיה במערכת, מומלץ לפחות פעם בשנה לבדוק את כל המערכת, ובכלל זה את מחשב כרית האוויר במרכז שירות שמחזיק בציוד הדיאגנוסטי שמאפשר לזהות בעיה במערכת. אחרי שזה נאמר, יש פעמון אזהרה משמעותי שיידלק (תרתי משמע) ברוב המצבים בהם יש חשד לבעיה שעלולה לשבש את מנגנון כרית האוויר – אנחנו מדברים על נורית האזהרה של כרית האוויר. הופעת נורת כרית אוויר דולקת מצביעה על בעיה במנגנון שמחייבת זיהוי וטיפול. גם במקרה של בעיה במחשב כרית האוויר לרוב הנורית תידלק ותיתן חיווי. מאחר שהחיווי כללי המשך הזיהוי והטיפול יתבצע במוסך עם ציוד דיאגנוסטי מתאים.

איך מטפלים בבעיה במחשב כרית האוויר?

אם הבעיה קשורה לאתחול המחשב והתוכנה מרכז שירות שמתמחה בכך יכול להתקין מחדש את התוכנה. אם הבעיה היא רטיבות או קורוזיה לרוב מקובל להחליף את מודול המחשב. 

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן