לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

תיקון הגה

קארטרוניק, מעבדה לרכב ממוחשב, מספקת שירות אבחון ותיקון / החלפת חלקי הגה: מסרק הגה, משאבת הגה, מוט היגוי ועוד. אנו מבצעים דיאגנוסטיקה מקיפה ומספקים שירות מהיר, מקצועי בעלות משתלמת במיוחד + מתן אחריות מקיפה.

מערכת ההיגוי ברכב

מערכת ההיגוי הנה אחת המערכות המרכזיות ברכב וכמו כל מערכת אחרת גם היא עלולה לסבול משחיקה, בלאי או פגיעות אחרות. הרעיון הבסיסי במערכות היגוי הוא פשוט: ההגה שהנהג מסובב מחובר למוט ההגה, בקצה השני שלו המתחבר לסרן הקדמי יש חלק משונן הנקרא מסרק ההגה. כשמסרק ההגה מסתובב הוא מפעיל גלגל שיניים שמייצר תנועה סיבובית שמאלה וימינה ומזיז את הגלגלים הקדמיים. כדאי לזכור שלמרות העיקרון הזה עדיין תקף, ברכבים מודרניים כמעט תמיד יש מנגנון של הגה כוח הכולל מערכות הידראוליות ואלקטרוניקה שמחליפות את הכוח שמפעיל הנהג והופכות את ההיגוי להרבה יותר פשוט.

תקלות נפוצות במערכת ההיגוי
  • גלגלים לא מאוזנים או מחסור באוויר בגלגלים:

חלק משמעותי מבעיות מערכת ההיגוי קשורות בכלל למצב הגלגלים והצמיגים. אם הגלגלים לא מאוזנים הדבר עלול להתבטא בחוויית ההיגוי. למשל, הרכב מושך לכיוון אחד והנהג נדרש לתקן ללא הרף. גם מחסור באוויר באחד הצמיגים יכול לגרום לכך שההגה מושך לצד מסוים. במקרה הזה הפתרון פשוט – ממלאים אוויר בצמיג ובמידה וחוסר האיזון הזה גרם ל’משיכה’ הבעיה תבוא על פתרונה. גם איזון גלגלים אינו הליך מורכב ויש הרבה מכוני שירות שיספקו את השירות הזה. זה המקום לציין שההמלצה היא לבצע איזון גלגלים בכל מקרה בו מבצעים טיפול במערכת ההיגוי כמו גם בכל החלפה של צמיגים או גלגלים. 

  • שחיקה של חלקים במערכת ההיגוי:

במערכת ההיגוי יש הרבה מאוד חלקים נעים כמו ממסרת ההגה, הסרנים, מסרק ההגה מסבים, חיבורי מוטות ועוד. לאחר שימוש ממושך החלקים האלה עלולים להישחק ואז, יש תחושה של היגוי חופשי ומשייט מידי. במצבים כאלה ההמלצה היא לפנות למרכז שירות שמתמחה בבעיות היגוי, לבצע דיאגנוסטיקה מדויקת ולהחליף או לשפץ את החלקים השחוקים.

  • ברגים או חיבורים רופפים:

סוג אחר של שחיקה פוגשים כאשר ברגים, חיבורים או מסבים מתרופפים או מתעקמים. גם במקרה זה תחושת הנהג עלולה להיות כזו של היגוי לא יציב. כדי להבין את מהות הבעיה צריך לעבור דיאגנוסטיקה במרכז השירות. לעיתים ניתן פשוט לחזק את הברגים או החיבורים לעיתים צריך להחליף אותם. 

  • מחסור בשמן:

כמו בהרבה מערכות אחרות ברכב גם במערכת ההיגוי יש שימוש בשמנים או נוזלי סיכה. הן בממסרת הגיר והן במערכת הגה הכוח. מחסור בשמנים ונוזלים במערכת יכול להוביל להיגוי קשה. חשוב לציין שגם חישוק או סרן עקום עלולים לגרום לסימפטום דומה. 

.

  • משאבת הגה:

כמו שהזכרנו ברכבים מודרניים יש מערכת הגה כוח. בלב מערכת הגה הכוח נמצאת משאבת ההגה שתפקידה לספק את הלחץ ההידראולי שבעצם מחליף את שרירי הנהג. בעיה במשאבה הזו גוררת בעיה בהיגוי שיכול להיות קשה או לא אחיד. בדרך כלל כאשר יש בעיה במשאבת ההגה הפתרון יהיה כרוך בהחלפת המשאבה.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן