לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

איזון / תיקון דרייבשאפט (גל הינע)

הדרייבשאפט ברכב השטח שלך ניזוק או יצא מכלל איזון? אנו במעבדת הרכב קארטרוניק מתמחים באיזון ותיקון דריישפט (גל הינע) ברכבי שטח 4X4. השירות כולל אבחון תקלות מקצועי, טיפול יסודי ומתן אחריות מלאה על העבודה.

מה זה דרייבשאפט?

ברכבים בעלי ההנעה האחורית הדרייבשפט (דריישאפט, Driveshaft או גל הינע, אם נעדיף להשתמש דווקא בעברית) הוא החלק ברכב שאחראי להעברת האנרגיה (המומנט) מהחלק המהווה את מקור הכוח ברכב (המנוע / הגיר) אל הדיפרנציאל (החלק ברכב שתפקידו להעביר את האנרגיה / הכוח לגלגלי הרכב). בשל כך, הדרייבשאפט נתון, בעת פעולתו, בעומסים עצומים, ובעיקר ברכבי ה-4X4, שבהם, מטבע הדברים, לא רק העומס על הדרייבשאפ גדול יותר מאשר ברכב רגיל, אלא שהם גם חשופים יותר למכות בגחון, בשל תנאי השטח שבהם הם נוסעים.

הדרייבשאפט ו"חולשותיו"

הדרייבשאפט עשוי ממוט עבה עשוי ברזל וממפרקים שמאפשרים את החיבור הנדרש בין (בצידו אחד של הדריישאפט) תיבת הילוכי הרכב, לבין הדיפרנציאל (הרכיב שמעביר את הכוח רוחבית אל גלגלי הרכב) בצידו השני. לפעמים, מוט הברזל של הדרייבשאפט ניזוק (לדוגמה, בעת קבלת מהלומה חזקה בגחון הרכב) או שהמפרקים-עצמם, אף הם, עלולים להינזק, בין אם הדבר קורה בשל עומס גדול במיוחד, “זריקת קלאץ'” (היוצרת העמסה פתאומית של כוח על הדרייבשאפט ועל המפרקים), קבלת מכה או בלאי שנגרם לאורך הזמן.

בחלק מהמקרים, ישנה אפשרות לבצע פעולות מקדימות שתשמורנה על תקינותו של הדרייבשאפט, למשל, לנהוג בזהירות כשישנה סכנה לקבלת מכה בגחון הרכב, להקפיד על ביצוע הטיפולים התקופתיים במועדם (שזו המלצה כוללת מעולה, לא רק לדרייבשאפט אלא לכל חלקי הרכב, מכיוון שבאופן זה ניתן לזהות את התקלות בתחילת התהוותן ולבצע את הטיפול עוד בטרם מתעוררת סכנה בטיחותית ונגרמים נזקים משמעותיים ויקרים), להימנע מתרגילים כמו זריקת קלאץ’ שגורמים להעמסת כוח פתאומית על הדרייבשאפט וכן הלאה.

כיצד מזהים בעיה בדרייבשאפט?

ברוב המקרים, הסימן הראשון שיורגש לבעיה שמתחילה להתפתח תהיינה רעידות המורגשות בזמן הנסיעה, בד”כ, בתחילת התנועה ובמהירויות הגבוהות יחסית (80 קמ”ש ומעלה). במקרים אחרים, תוכלו לשמוע רעשים חריגים, וכאשר יתרחש כשל חמור ופתאומי יהיה ניתן לחוש באובדן הכוח למרות שתעלו בסל”ד, או, אפילו, יהיה נתק בין הגיר לציריה והרכב יתקע.

חשוב להדגיש, כי ברגע שמתעורר, ולו חשד קל שבקלים, לתקלה מסוג כלשהו בדרייבשאפט יש להתייחס לכך בכובד ראש, ולפנות מיד למוסך על מנת לבדוק את מקור הכשל ומהותו ולבצע את התיקון הנדרש, איזון דריישאפט שיפוץ שלו או החלפתו. כל עיכוב מיותר בטיפול, לא רק יגרום להיקף הנזק (ולעלויותיו) לגדול, אלא גם עלול להוות גורם מסכן חיים.

מתי ניתן לטפל בדרייבשאפט ומתי נצטרך להחליפו?

ככלל, כדאי לדעת שבמרבית המקרים טיפול בדרייבשאפט הוא אופציה קיימת, אולם ישנם מקרים שבהם לא תעמוד בפניכם אפשרות נוספת, ותצטרכו להחליף אותו בדרייבשאפט חדש או במשופץ. כאן, כבר נכנסות לתמונה רמות אמינותו ומקצועיותו של המוסך המטפל ברכב שלכם, ואתם צריכים להיות מסוגלים לסמוך עליו בעיניים עצומות, שהוא אינו מנסה להעמיס עליכם עלויות מיותרות, מצד אחד, ומצד שני, שהוא לא יסכן את חייכם מתוך גישה חובבנית וחסרת אחריות.

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן