לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

ABS

ישנה תקלה בABS? הגעתם למקום הנכון. אנו בקארטרוניק מספקים שירות החלפת ABS עבור כל סוגי היצרנים והדגמים במחירים שוברי שוק! ברשותנו מאגר ענק של ABS הזמינים להחלפה מיידית, כך שאצלנו תיהנו משירות מקצועי ומהיר, כולל אחריות מקיפה.

ABS

המונח ABS נגזר מראשי תיבות של: Anti-Lock Brake System, או בעברית: מערכת למניעת נעילת הגלגלים. נסביר: לפני עידן ה-ABS במצבי נהיגה או כביש מסוימים (למשל בזמן שהכביש רטוב), לחיצה חזקה על דוושת הבלם שגורמת לגלגל להפסיק להסתובב היתה ‘נועלת’ אותו והתוצאה היתה עלולה להיות החלקה של הרכב ואבדן כושר ההיגוי. למעשה, עד אמצע שנות התשעים בהם הפכה מערכת ה-ABS לחלק מהסטנדרט חלק ניכר מהתאונות נבעו מנעילת גלגלים שגרמה להחלקה ואבדן שליטה. הרעיון במערכת ה-ABS שבשעת בלימה המערכת ‘לוקחת פיקוד’ על הבלימה ומווסתת אותה באופן אופטימלי שגם מונע החלקה.

חלקי מערכת ה-ABS

 היא מערכת מורכבת שיש לה חלקים שונים. חיישנים על הגלגלים מעבירים מידע למחשב שמשמש ‘המוח’ של המערכת ומוציא סיגנלים שמפעילים את המשאבה שמייצרת לחץ שמגביר את לחיצת הבלם או פותחת שסתומים שמשחררים לחץ ובכך מרפים מעבודת הבלם – כאשר בכל בלימה המערכת עשויה לבצע עשרות פעולות כאלה של שחרור והרפיה בהתאם למידע בשטח. כל רכיב במערכת ה-ABS נמצא במקום אחר ומושתת על טכנולוגיה שונה. התפקיד החשוב שממלא ה-ABS ברכב המודרני, הופך את הנסיעה עם מערכת ABS פגומה למסוכנת. לכן, בכל חשד שיש בעיה במערכת ה-ABS ההמלצה החד המשמעית היא לגשת במהירות האפשרית למרכז שירות מוסמך שבקיא בתקלות ABS. זה המקום לציין שבגלל שכמכלול מערכת ה-ABS מפוצלת באזורים שונים ומושתתת על טכנולוגיות שונות יכולות להיות תקלות מאוד שונות שהטיפול בהן מאוד שונה. החלפת חיישני גלגלים אינה דומה לתקלה במחשב של המערכת או במשאבה של ה-ABS. לכן, גם אחרי זיהוי בעיה ב-ABS חשוב מאוד לערוך דיאגנוסטיקה מדויקת ודיאגנוסטיקה כזו דורשת ידע ואמצעים מיוחדים, כמו למשל לפטופ דיאגנוסטי.

איך יודעים אם יש בעיה ב-ABS?

האינדיקציה הכי ברורה ופשוטה לזיהוי תקלות במערכת ABS היא באמצעות נורת האזהרה של ה-ABS. כאשר נורת האזהרה של ה-ABS נדלקת (והעיקרון הזה תופס גם למערכות מתקדמות נוספות שהתפתחו מ-ABS ואותן ניתן למצוא בכלי רכב מהעשור האחרון, כמו למשל ESC או ASR), כנראה שיש בעיה באחד הרכיבים. כאמור, הנורה מצביעה על בעיה, אך היא לא מצביעה על מקור הבעיה.

אינדיקציות נוספות לבעיה אפשרית במערכת ה-ABS הן התנהגות שונה מהרגיל של הרכב בעת בלימה: חוסר תגובתיות, היגוי קשה, בלימה ארוכה מהרגיל. בעיות אלו יכולות לנבוע ממספר סיבות ובהן תקלה ב-ABS. בכל מקרה הן דורשות בירור וטיפול מידי במרכז השירות.

מה הגורמים לתקלות ב-ABS?

כפי שהזכרנו נורת האזהרה בלוח המחוונים שמתריעה שיש בעיה ב-ABS, אינה מספקת אינדיקציה על מקור הבעיה. הנה סוגי התקלות העיקריות שקשורות למערכת ה-ABS ועשויות לגרור הדלקה של נורת האזהרה. 

כזכור 'המוח' של ה-ABS הוא מחשב וכמו כל מחשב אחר הוא עשוי להיפגע מבעיות חיווט וקורוזיה שעלולות לשבש את התפקוד שלו. בעיות החיווט והקורוזיה עשויות להיות בתוך המחשב או במערך החשמלי שמוביל את המידע ממנו ואליו.

המשאבה ההידראולית היא זו שמוציאה לפועל את הוראות המחשב. מדובר ברכיב שפועל ללא הרף ושמפעיל מערכת שסתומים באמצעותם הוא מווסת הבלימה ומגביר ומפחית את הלחץ לסירוגין. מחסור בנוזל בלמים, שחיקה או לכלוך יכולים לפגוע בתפקוד המשאבה ובכך לשבש את כל מערך הבלימה וה-ABS. 

האופן שבו מערכת ה-ABS יודעת להגיב קשור למידע שנאסף על ידי חיישנים מיוחדים ש שנמצאים בכל אחד מגלגלי הרכב, מודדים את מהירות הסיבוב של הגלגלים ומשדרים אותה למחשב ה-ABS. אם חלק מחיישנים אלו יפסיק לעבוד יהיה שיבוש בכל מערכת ה-ABS. 

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן