לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

מסרק הגה

ישנה תקלה במסרק הגה? הגעתם למקום הנכון. אנו בקארטרוניק מספקים שירות החלפת מסרק הגה עבור כל סוגי היצרנים והדגמים במחירים שוברי שוק! ברשותנו מאגר ענק של מסרקי הגה הזמינים להחלפה מיידית, כך שאצלנו תיהנו משירות מקצועי ומהיר, כולל אחריות מקיפה.

מסרק הגה

מסרק ההגה הוא המנגנון, שיחד עם מוטות ההגה, אחראי לקשר בין הגלגלים להגה וממיר את התנועה הסיבובית של ההגה לתנועה הקווית של הגלגלים. מדובר במכלול דמוי מסרק או כנף שמחובר בקצה התחתון של מוט ההגה ומסתובב יחד עם סיבוב ההגה, מזיז את צירי הגלגלים ושולט על התנועה שלהם מצד לצד. מסרק הגה לא תקין יקשה על ההיגוי והשליטה ברכב ויסכן את הנהג והנוסעים.

מה הסיבות לכשל במסרק ההגה?

מסרק ההגה אמנם עשוי פלדה עמידה במיוחד, למרות זאת בשל המיקום שלו בחלק התחתון של הרכב הוא חשוף גם לפגיעה מאלמנטים כמו בוץ ורטיבות וגם לנזק כתוצאה ממכה בחלקו התחתון של הרכב (למשל, במקרה בו הרכב נכנס למהמורה בכביש). פגיעה ושחיקה מתמשכת יכולה להוביל לשבירת שן או התעקמות שלה – בשני המקרים התפקוד של מסרק ההגה וכלל מערכת ההיגוי עלול להשתבש. בעיה נפוצה נוספת קשורה למחסור בנוזל של ‘הגה הכוח’ (והיום כמעט כל כלי הרכב מצוידים בהגה מהסוג הזה שהוא כבר בגדר הסטנדרט בכל מכונית). 

איך יודעים אם קיימת בעיה במסרק ההגה?

יש מספר אינדיקציות שעשויות לרמז על מסרק הגה פגום. חשוב שהנהג יגלה ערנות וישים לב לשינויים בתחושת הנהיגה או ביצועי הרכב. למשל, אם בזמן סיבוב ההגה יש תחושה של ‘חופש’ בחלק מהמהלך, או אם ההיגוי פתאום נעשה קשה מהרגיל. רעידות בהגה ורעש נקישות שמגיע מכיוון המסרק כאשר מסובבים את ההגה מצד לצד הם אינדיקציות משמעותיות נוספות. שחיקה לא אחידה בצמיגי הרכב, עשויה גם היא, לעיתים, להיות תוצאה של מסרק הגה לא תקין. כמו שהזכרנו גם נוזל הסיכה של מנגנון היגוי הכוח הוא חלק מהמכלול של מסרק ההגה ומחסור בנוזל כזה או איתור נזילה (שאחד מסימניה הוא נוכחות של משקע שמנוני על מסרק ההגה) מרמז על בעיה במכלול הזה, כמו גם ‘ריח שרוף’ מכיוון המכלול. בהקשר הזה, נציין שהקפדה על נוזל ‘היגוי כוח’ בכמות הדרושה ובאיכות טובה והחלפת נוזל ישן בחדש, נחשבת צעד מניעתי שמסייע לשמור על המכלול הזה. 

איך מתבצעת החלפה של מסרק הגה?

החלפת מסרק הגה אינה משימה נפוצה, אך היא בהחלט פרוצדורה שכל מכונאי רכב מנוסה אמור להכיר. ראשית יש לשים את הרכב על מגבה ולהרים אותו; בהמשך יש לפרק את המעטה החיצוני של הגלגלים ולפרק רכיבים רבים מהמכלול התחתון של הרכב כדי לקבל גישה אל מוט ההגה ומסרק ההגה; לפרק את מסרק ההגה הפגום ולהרכיב במקומו מסרק הגה חדש; כחלק מהתהליך יש לרוקן את מנגנון הגה הכוח מנוזל למלא בנוזל כוח הגה חדש ולהרכיב את כל המכלול שפורק. מומלץ לבצע כיוון פרונט וגלגלים אחרי החלפה של מסרק הגה. 

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן