לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

סרן אחורי

ישנה תקלה בסרן אחורי? הגעתם למקום הנכון. אנו בקארטרוניק מספקים שירות החלפת סרן אחורי עבור כל סוגי היצרנים והדגמים במחירים שוברי שוק! ברשותנו מאגר ענק של סרן אחורי הזמינים להחלפה מיידית, כך שאצלנו תיהנו משירות מקצועי ומהיר, כולל אחריות מקיפה.

סרן אחורי

סרן אחורי, או כפי שהוא גם מכונה ‘סרן חי’, הוא רכיב שמוצאים רק ברכבים בעלי הנעה אחורית או הנעה משולבת. בעבר, חלק ניכר מהמכוניות שיצרה תעשיית הרכב האמריקאית היו בעלות ‘הנעה אחורית’. אך מאז שנות השמונים הסטנדרט של מרבית כלי הרכב הוא הנעה קדמית ולכן היום פוגשים את ההנעה האחורית והסרן האחורי בעיקר ברכבי שטח או במשאיות. 

ההבדל הוא בדיפרנציאל

ההבדל העיקרי בין סרן רגיל כמו שמוצאים בכלי רכב בעלי הנעה קדמית לסרן האחורי, קשור לכך שברכב בעל הנעה קדמית הדיפרנציאל, שמפצל את חלוקת הכוח בין הגלגלים ומאפשר לכל גלגל לנוע במהירות שנה בעת ביצוע פניה, יהיה משולב במכלול תיבת ההילוכים שנמצאת בחלק הקדמי של הרכב; ברכב בעל הנעה אחורית בו הגלגלים המונעים הם הגלגלים האחוריים יש צורך ביחידת דיפרנציאל עצמאית כדי שתפצל את חלוקת הכוח בין הגלגלים ולכן סרן אחורי יכלול תמיד דיפרנציאל ויכונה ‘סרן חי’. זה המקום לציין שבעיה בסרן האחורי תייצר בעיות היגוי ושליטה על הרכב, תפגע בחוויית הנהיגה, תגרור שחיקה ובלאי במערכות אחרות ועלולה להשבית כליל את הרכב. 

איך יודעים אם יש בעיה בסרן האחורי?

יש מספר סימנים היכולים להעיד על בעיה בסרן האחורי שבגינה חייבים לטפל בו או להחליף אותו:

אחד הסימנים הבולטים שמעידים על כך שאולי יש בעיה במכלול הסרן האחורי הם רעשים. מאחר ומדובר במכלול בו חלקים שונים נמצאים בתנועה מתמדת, כל חסימה או שינוי במכלול עשוי להפיק סימפוניה שלמה של חריקות, אנחות ויללות. כאשר במהלך נסיעה נשמעים קולות כאלה מהחלק האחורי של הרכב זו סיבה מצוינת לגשת למרכז השירות ולברר את העניין.

כמו הרבה מאוד מכלולים נעים ברכב גם הסרן האחורי מכיל נוזל סיכה מיוחד שיאפשר לחלקים לעבוד באופן חלק בלי להישחק ולהתחמם יותר מידי. כמו בכל המכלולים האלה, אובדן של נוזל סיכה יגרור פגיעה בתפקוד המכלול ועלולה לתקול אותו ולייצר נזק בלתי הפיך. לכן, מומלץ להיות ערים לנזילות. אם הרכב עמד כמה שעות בחניה ובחלקו האחורי יש שלולית קטנה של נוזל שמנוני זו כנראה נזילה שעשויה לנבוע מסדק או חור בסרן האחורי ולעיתים קרובות זו גם עילה להחלפתו. 

רעידות בלתי נשלטות או מוסברות של הרכב בזמן נסיעה, ברכב בעל הנעה אחורית, הן תופעה שהרבה פעמים הסיבה שלה היא בעיה בדיפרנציאל. חלוקת הכוח לגלגלים המניעים אינה אחידה והתוצאה הן הרעידות, שלא רק הופכות את חוויית הנסיעה לפחות סימפטית, הן גם יוצרות בעיית היגוי ומעידות על בעיה שרק עלולה להחמיר. 

אם יש לכם רכב בעל הנעה אחורית ולמרות שהדלקתם והתנעתם אותו האוטו פשוט ממאן לזוז, יש סיכוי סביר שהלך לכם הדיפרנציאל ושצריך להחליף אותו או את כל יחידת הסרן האחורי.  

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן