לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

כיול מחשב כרית אוויר קיה ספורטאז’

כיול מחשב כרית אוויר

מחשב כרית אוויר (ACM) בקיה ספורטאז’ נוטה להשתבש, במקרים כאלה יש צורך לבצע כיול מקצועי של המחשב. מדובר בפעולה חשובה לשם שמירה על הבטיחות של הנוסעים ברכב. את הכיול יש לבצע אך ורק במעבדת רכב מקצועית המתמחה בתחום מחשב רכב. 

מהו כיול מחשב כרית אוויר?

כיול מחשב כרית אוויר (ACM) הוא תהליך חיוני המשפר את הדיוק של מערכת כריות האוויר, מה שהופך אותה ליעילה יותר במקרה של תאונה. מאמר זה מתעמק בחשיבותו של כיול ACM ברכבי קיה ספורטאז’ וכיצד הוא תורם לתקני בטיחות גבוהים.

תפקידו של מחשב כרית האוויר

מודול בקרת כריות האוויר (מחשב כרית אוויר) הוא מרכז המידע מאחורי מערכת כריות האוויר ברכבי קיה ספורטאז’. הוא מנטר באופן קבוע חיישנים שונים אשר נמצאים באזורים שונים ברכב: חיישני תאוצה, פגיעה, חגורות בטיחות ועוד, כל אלה מעבירים נתונים ל-ACM. כאשר מתרחשת תאונה, ה-ACM מעבד את הנתונים הללו וקובע אם יש צורך בהפעלת כריות האוויר כדי להגן על הנוסעים. אם ההתנגשות חמורה מספיק כדי להצדיק הפעלת כריות אוויר, ה-ACM מפעיל את כריות האוויר, ומאפשר להן להתנפח באופן מיידי וליצור כרית הגנה ליושבי הרכב.

תהליך הכיול

כשאנו מדברים על כיול אנו מדברים על כוונון עדין של יחידת הבקרה על מנת להבטיח שהיא פועלת כשורה תוך דיוק מירבי והיא מפרשת במדויק את הנתונים מהחיישנים השונים. הדיוק הינו קריטי זאת על מנת לבצע הבחנה בין התנגשויות קלות, שאינן מחייבות הפעלת כריות אוויר, לבין תאונות קשות / בעוצמה מרבית שבהן יש צורך ממשי בהפעלת הכריות לשם הצלת חיים.

במסגרת הכיול בוחנים גם את תנוחת הישיבה של נוסעי הרכב והשימוש בחגורות בטיחות. לאחר התחשבות במכלול המרכיבים והפרמטרים השונים מחשב כרית האוויר יוכל לספק את המידע והפעולות הנכונות ביותר הנוגעות להפעלת כריות אוויר. 

שיפור בטיחות הנוסעים

הדיוק המושג באמצעות כיול ממזער את הסיכון להפעלת כריות אוויר מיותרות בתאונות קלות, שלעיתים עלול לגרום ליותר נזק מתועלת. זה מבטיח שכריות אוויר נפתחות רק כאשר הדבר נחוץ לחלוטין, ומפחיתה למעשה את הסיכוי לפציעה של הנוסעים.

ניטור מתמשך

מערכת כריות האוויר מנוטרת  באופן מתמיד. ה-ACM, בשילוב עם מערכות רכב אחרות, בוחן כל הזמן את מצב כריות האוויר והחיישנים. אם מתגלים תקלות או תקלות כלשהן, ה-ACM מפעיל נורת אזהרה על לוח המחוונים, ומתריע בפני הנהג כי ישנה בעיה במערכת ועליו לפנות למוסך.

 

 

מאמרים נוספים

סליל כרית אוויר
בדיקת סליל כרית אוויר

סליל כרית אוויר הוא רכיב חשוב במערכת הבטיחות של הרכב. רכיב זה אחראי על פתיחת …

קרא עוד
כיול מחשב אוויר יונדאי טוסון
כיול מחשב כרית אוויר יונדאי טוסון

ישנה תקלה במחשב כרית אוויר היונדאי טוסון שלכם? חשוב שתקראו את המאמר הבא אודות התקלה …

קרא עוד
כיול מחשב כרית אוויר
כיול מחשב כרית אוויר קיה ספורטאז’

מחשב כרית אוויר (ACM) בקיה ספורטאז’ נוטה להשתבש, במקרים כאלה יש צורך לבצע כיול מקצועי …

קרא עוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן