לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

נורת כרית אוויר דולקת

נורת כרית אוויר

כרית האוויר היא המצאה חשובה שהצילה מיליוני אנשים שהיו מעורבים בתאונות דרכים. לכן, גם אין טעם להכביר מילים על החשיבות בכריות אוויר תקינות ומוכנות לפעולה למקרה, חלילה, שנהיה מעורבים בתאונה. האירוניה היא שדווקא העובדה שכרית אוויר היא אמצעי שאנחנו מקווים שלעולם לא נדרש לחזות בפעולתו מקרוב, גם גורמת לנו לשכוח מקיומה ולקוות שבמהלך הטסט השנתי הבוחנים יראו שהיא תקינה ושלום על ישראל. מאחר שרוב הפגמים בכריות האוויר והמנגנון שלהן, גם לא מפריעות לשום אספקט אחר בנהיגה, והם בדרך כלל מתאפיינים בהעדר פעמוני אזהרה; יצרני הרכב יצרו מנגנון בקרה פנימי שיכול לזהות בעיות במנגנון כרית האוויר ובמקרה כזה מייצר חיווי בדמות נורת אזהרה בלוח המחוונים.

על אלו בעיות יכולה להעיד נורת אזהרה לכרית אוויר?

כאמור, מנגנון הבקרה המובנה שמפעיל את נורת האזהרה של כרית האוויר לא נותן אינדיקציה ספציפית לבעיה אלא חיווי כללי שעשוי להצביע על אחת מהבעיות הבאות:

  • סליל כרית אוויר פגום

סליל כרית האוויר הוא החלק שמעביר את האות החשמלי בין החיישנים שמגיבים להתנגשות לכרית האוויר שממוקמת בחלק הקדמי של ההגה. האות החשמלי הוא זה שגורם לכרית להתנפח בשבריר שניה. במקרה ויש נתק או בעיה אחרת בסליל כרית האוויר, האות החשמלי לא יעבור והכרית תתנפח. 

  • סוללת גיבוי ריקה

סיבה נפוצה נוספת להפעלה של נורת כרית האוויר מתרחשת כאשר סוללת הגיבוי האחראית למנגנון הניפוח של כרית האוויר מתרוקנת. התופעה הזו מתרחשת כאשר יש בעיית טעינה כללית ברכב שגם מרוקנת את הסוללה הכללית. לעיתים הסוללה תתמלא בעצמה כאשר תסודר הבעיה הכללית, לעיתים יש להכניס מחדש קוד כדי להפעיל אותה מחדש. 

  • חיישן פגום

כרית האוויר מופעלת אחרי שחיישנים זיהו פגיעה ומעבירים אות חשמלי באמצעות מחשב כרית האוויר המרכזי ברכב. חיישן פגום לא יעביר אות והכרית עלולה לא לפעול בעת הצורך. לרוב המחשב המרכזי של הרכב יזהה חיישנים לא תקינים ויפעיל את נורת האזהרה של כרית האוויר. 

  • רטיבות או קורוזיה ביחידת השליטה של הכרית

רטיבות או היווצרות קורוזיה במודול השליטה של כרית האוויר עלול לגרור שיבוש בפעולת המערכת ובתפקוד לקוי של כרית האוויר. מאחר שיחידת השליטה הזו ממוקמת בחלק התחתון של הרכב, היא בהחלט חשופה לרטיבות ולנזקים קצרי הטווח וארוכי הטווח שהיא מביאה  עמה. 

 

  • רכב שעבר לאחרונה תאונה

הסיבה הזו אולי טריוויאלית אבל כדאי לציין אותה, בוודאי אם כלי הרכב שלכם נרכש לאחרונה מיד שניה. בתאונה כריות האוויר מופעלות ואם במהלך תיקון הרכב לא חודשו הכריות מנגנון הבקרה יזהה שאין כריות אוויר ברכב ונורת האזהרה תידלק.

 

נסכם: למרות שמבחינה טכנית אין מניעה לנסוע ללא כרית אוויר תקינה ממש לא מומלץ לעשות את זה ובכל מקרה שנורת כרית האוויר נדלקת חשוב לפנות למרכז השירות לזהות את מקור הבעיה ולטפל בה.

מאמרים נוספים

סליל כרית אוויר
בדיקת סליל כרית אוויר

סליל כרית אוויר הוא רכיב חשוב במערכת הבטיחות של הרכב. רכיב זה אחראי על פתיחת …

קרא עוד
כיול מחשב אוויר יונדאי טוסון
כיול מחשב כרית אוויר יונדאי טוסון

ישנה תקלה במחשב כרית אוויר היונדאי טוסון שלכם? חשוב שתקראו את המאמר הבא אודות התקלה …

קרא עוד
כיול מחשב כרית אוויר
כיול מחשב כרית אוויר קיה ספורטאז’

מחשב כרית אוויר (ACM) בקיה ספורטאז’ נוטה להשתבש, במקרים כאלה יש צורך לבצע כיול מקצועי …

קרא עוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן