תיקון / החלפת מחשב רכב
דף הבית » מחשב רכב
במאה ה-21 כאשר כמעט כל רכיב בחיינו כולל יחידת עיבוד, אין פלא שגם תעשיית הרכב אימצה את המחשב ויחידות עיבוד ומחשבים משולבים בהרבה מאוד מכלולים ברכב. במעבדת הרכב של קארטרוניק אנו מספקים שירות מקיף לכל סוגי המחשבים לרכב הכולל אספקת מחשב איכותי, התקנה מקצועית על ידי צוות מיומן ומתן אחריות מקיפה – והכל במחירים זולים ומשתלמים במיוחד.
סוגי מחשבי רכב
מחשב ניהול המנוע
הדבר הכי קרוב ל’מוח’ ברכב מודרני הוא מחשב ניהול המנוע (ECU/ECM) שמבצע שליטה ובקרה על פעולות המנוע, מנטר ומזהה תקלות ואפילו ניחן ביכולת ‘תיקון’ מסיומת שמאפשרת לו לעיתים להתגבר על בעיות או רכיבים פגומים.
מחשב גיר
מרכיב חשוב המצוי בכל תיבת הילוכים אוטומטית שתפקידו הוא לבקר ומפקח על מעבר חלק של ההילוכים בזמן הנכון.
מחשב כרית אוויר
תחשבו על המהירות בה כרית האוויר צריכה להגיב: חיישן מזהה פגיעה בעוצמה שמצדיקה את פתיחת כרית האוויר הוא צריך להעביר אות שמפעיל את מנגנון כרית האוויר שמתנפחת ומצליחה להקדים את גל ההדף שמטיח את ראש הנהג קדימה. הדרך היחידה שהמנגנון הזה יכול לבצע את מה שהוא מבצע היא באמצעות מעבד שהוא מחשב כרית האוויר.
מחשב ABS
ממרכיבי הבטיחות החשובים בכל רכב מודרני, מערכת שנשלטת על ידי מעבד ממוחשב שתפקידה למנוע נעילת גלגלים ולמעשה ‘להשתלט’ על מערכת הבלמים בזמן עצירה חזקה וסכנת החלקה.
מחשב הגה
חלק ממערכת ‘הגה כוח’ שיש בכל רכב מודרני, ומווסת את הכוח שמגיע מהמנוע שמסייע להפחית את המאמץ בעת סיבוב ההגה.
מחשב בודי (גוף)
מדובר על יחידה שבה נמצאת בקרת השליטה על מערכות חשמליות בגוף הרכב, כמו החלונות החשמליים, הצופר, המראות המתכוונות, הרדיו ועוד. ביחידה זו יהיו גם הנתיחים (פיוזים) של כל המערכות ולכן הוא מכונה גם בית הפיוזים.
תקלות נפוצות במחשבי רכב
ככלל מחשבי רכב מתוכננים להיות עמידים ואמינים, אך הם לא חסינים מתקלות. גורמים כמו קורוזיה, רטיבות ישירה, שריפת נתיח או פגיעה פיזית עשויה לגרום לתקלות ולעיתים מתגלים גם באגים בתוכנה (הסיבה המרכזית לכך שלפעמים חברות רכב מבצעות תיקוני ReCall). כאשר יש בעיה באחד ממחשבי הרכב הגישה לתיקון שלו מאוד דומה לתיקון מחשב ביתי – שולחים אותו למעבדה. בעשורים האחרונים נפתחות לצד מרכזי השירות (או משולבות בהם) מעבדות שמתמחות בתיקון מחשבי רכב.