סליל כרית אוויר

ישנה תקלה בסליל כרית האוויר? הגעתם למקום הנכון. אנו בקארטרוניק מספקים שירות החלפת סליל כרית אוויר עבור כל סוגי היצרנים והדגמים במחירים שוברי שוק! ברשותנו מאגר ענק של סלילים הזמינים להחלפה מיידית, כך שאצלנו תיהנו משירות מקצועי ומהיר, כולל אחריות מקיפה.

* לחץ על לוגו היצרן וצפה בכל הדגמים

לוגו פיג'ו
לוגו אאודי
לוגו ב.מ.וו
לוגו ביואיק
לוגו שברולט
לוגו פיאט
לוגו קרייזלר
לוגו סיטרואן
לוגו דייהו
לוגו דייהטסו
לוגו פורד
לוגו הונדה
לוגו יונדאי
לוגו איסוזו
סליל כרית אוויר
סליל כרית אוויר
לוגו מאזדה
לוגו לנד רובר
סליל כרית אוויר
לוגו אופל
סליל כרית אוויר
סליל כרית אוויר
לוגו סקודה
סליל כרית אוויר
סליל כרית אוויר
סליל כרית אוויר
סליל כרית אוויר
סליל כרית אוויר
לוגו סוזוקי
לוגו קיה
סליל כרית אוויר
סליל כרית אוויר
סליל כרית אוויר - תפקיד ומבנה

כרית האוויר, שמאז אמצע שנות התשעים הפכה לחלק מהסטנדרט בכל רכב חדש שמיובא לישראל ונמכר בה, היא המצאה נפלאה שמספקת לנהג ולנוסעים הגנה אקטיבית בשעת תאונה. במאמר זה לא נתאר את כל המנגנון שכרוך בהפעלת כרית האוויר, בחלקיק שניה מרגע שארעה פגיעה ברכב, ונתמקד ברכיב אחד קטן וקריטי במערכת הזו -סליל כרית האוויר.

רכיב דמוי קפיץ

כאשר מתרחשת התנגשות, חיישנים שמושפעים מעצמת הפגיעה מעבירים תשדורת חשמלית שאמורה להפעיל את הכרית ולגרום לה התנפח באופן מידי ובכך להגן על הנהג ולמנוע מראשו להיחבט בחזקה בהגה. סליל כרית האוויר הוא הרכיב שבאמצעותו עובר הסיגנל החשמלי שמפעיל את מנגנון הניפוח של הכרית. מאחר שכרית האוויר שאמורה להגן על הנהג נמצאת בתוך ההגה, שאינו גוף סטטי אלא חלק שמהגדרתו מסתובב, חיווט חשמלי רגיל בין הכרית בקדמת ההגה לבין החיישנים היה מסתבך בפקעת, נשחק ונקרע. לכן, פותח רכיב מיוחד דמוי קפיץ שמתלבש על ציר ההגה ומסתובב איתו, בלי להפריע או להגביל את פעולת מערכת ההיגוי,  ועדיין שומר על חיווט חשמלי רציף – סליל כרית האוויר. חשוב לזכור שאם יש בעיית חיווט ולא יגיע סיגנל חשמלי בעת התנגשות כרית האוויר לא תיפתח והתוצאה עלולה להיות קטלנית.

איך יודעים אם יש בעיה בסליל כרית האוויר?

כמו שהזכרנו, סליל כרית אוויר מנותק או פגום, למעשה משבית את כרית האוויר ומונע ממנה למלא את יעודה ביום פקודה. לכן, חשוב להיות ערים לנקודה הזו ולוודא, עד כמה שניתן, שאין בעיה בסליל כרית האוויר. האינדיקציה הפשוטה והמיידית ביותר היא נורת חיווי כרית האוויר, אחת הסיבות שנורית זו נדלקת בשל בעיה בסליל כרית האוויר. מאחר שבכל מקרה הדלקה של נורית אזהרה זו מחייבת בירור, אנשי המקצוע במרכז השירות ידעו להשלים את הדיאגנוזה. גם בעיה בצופר או בכפתורי הגה אחרים עשויה לרמז על בעיה בסליל שמספק חשמל לכל הרכיבים בהגה, ולכן כאשר הצופר לא מגיב יתכן שסליל כרית האוויר הוא לבעיה. 

אינדיקציה נוספת שיכולה להעיד על ניתוק או קרע בסליל כרית האוויר, יכולה לבוא בדמות רעשי חיכוך מכיוון ההגה. מאחר והסליל נמצא על ממש מאחורי ההגה על ציר ההגה, אם הוא ניתק מהמקום באופן מלא או חלקי הוא יתחכך לאורך הציר בזמן סיבוב ההגה ומכאן הרעשים שמחייבים המשך בירור. במקרים מסוימים חלק מכבל קרוע יתקע על הציר ויגרום קושי בסיבוב ההגה, גם זו סיבה טובה לקחת את האוטו למוסך ולבדוק, בין היתר, את מצב סליל כרית האוויר. התעלמות מהסימנים האלה ונהיגה עם סליל אוויר פגום או קרוע, לא רק מונעת ממכם את ההגנה של כרית האוויר אלא עלולה להוביל לתקלות אחרות ברכב.

החלפת סליל כרית אוויר

במקרה של סליל כרית אוויר פגום או קרוע הפתרון הכי נכון היא החלפת הסליל הפגום בסליל חדש. לא מדובר ברכיב יקר מאוד וגם ההליך עצמו אינו יקר.

ההמלצה היא לתת לאיש מקצוע להרכיב את סליל כרית האוויר החדש. 

שאלות נפוצות

סליל זה מבצע חיבור בין כרית האוויר של הנהג למערכת המרכזית של כריות האוויר ולמערכות בקרה נוספות בגלל ההגה כמו הצופר ומחשב כרית האוויר.

הסליל ממוקם מתחת לגלגל ההגה והוא חלק ממכלול של רכיבי פיקוד שונים של ההגה.

תקלה נפוצה היא נזק לסליל שנוצר עקב שחיקה, לרוב ברכבים שעברו קילומטראז’ גדול של מעל ל-150K ק”מ.

נורית כרית אוויר דולקת באופן קבוע, צופר שלא עובד, מתג בקרת שיוט לא תקין ולחצנים שונים שעל גלגל הגה שפסקו לעבוד הם חלק מהסימנים שיכולים להעיד על סליל כרית אוויר תקול. מערכות אלה קשורות לסליל כרית האוויר ולכן עלולות להפסיק לעבוד בעת תקלה בסליל.

סליל לא תקין עלול לגרום לתקלות ואי תפקוד של רכיבים שונים הקשורים לסליל, כגון: מערכת בקרת השיוט, צופר ואף כרית האוויר, שעלולה שלא להיפתח במקרה של התנגשות ברכב.