לקוחות יקרים, למרות המצב הביטחוני אנו פתוחים כרגיל עקב היותו עסק חיוני. בהצלחה לכוחותינו!

נזילה ממסרק ההגה

מסרק הגה תמונה מקרוב

תפקידו של מסרק ההגה הוא לקשר בין ההגה לגלגלים, כלומר להמיר את התנועה הסיבובית של ההגה לתנועה קווית של הגלגלים. ברוב המוחלט של כלי רכב מודרניים שיוצרו מאז שנות התשעים של המאה הקודמת, מנגנון ההיגוי שמסרק ההגה הוא חלק מפתח ממנו, הוא מנגנון של הגה כוח שכולל משאבה שמייצרת לחץ שמאפשר את ההיגוי הקל לנהג. מדובר במנגנון הידראולי שפועל על בסיס נוזל ייעודי, נזילה של הנוזל הזה תפגע במנגנון ההיגוי והיא לרוב תתרחש מאזור מסרק ההגה שמהווה נקודת חיבור ולכן מועד לנזילות.  

מה הגורמים לנזילה ממסרק ההגה?

הסיבה הנפוצה לנזילה ממסרק ההגה היא שחיקה. ככל שהרכב ישן יותר ונוסע יותר הוא מפתח עייפות חומר שגוררת בלאי. כמו שהזכרנו, במקרה של נזילות, האזורים המועדים לפורענות הם אזורי החיבור. מה שיכול להוסיף לבלאי הטבעי היא נהיגה פרועה, נהיגה בדרכים משובשות ותנאי אקלים שמזרזים את הבלאי. במקרה הזה חיבורים מתרופפים או גומיות שחוקות הופכים לסדקים דרכם יכולה להתרחש נזילה. בעיה נפוצה נוספת היא אטם פגום או שחוק שגם מהווה מקור לנזילה. 

איך מזהים נזילה ממסרק ההגה?

  • ריח שרוף:

אחד הסימנים הראשונים לכך שיש נזילה ממסרק ההגה היא נוכחות של ריח שמן שרוף. הסיבה לריח שנוזל הסיכה של מנגנון הגה הכוח דולף תוך כדי נסיעה. כשהנוזל השמנוני מטפטף ופוגע במכלולי הרכב החמים הוא הוא פשוט נשרף. אם חשתם בריח שרוף כזה בזמן נסיעה. בדקו, אחרי שעצרתם והרכב עמד מספר דקות, אם נקוותה שלולית קטנה של נוזל אדום או ורוד מתחת לחלקו הקדמי של הרכב. במידה ואכן תופיע שלולית כזו, זו אינדיקציה נוספת שכנראה יש נזילה ממסרק ההגה. 

  • היגוי קשה:

כאמור, נוזל הגה הכוח הוא מה שמאפשר למנגנון לייצר לחץ שמחליף את הכוח הפיזי של הנהג בזמן סיבוב ההגה. לכן, כאשר הגה הכוח תקין ההגה יסתובב בלי שום מאמץ אפילו באמצעות שימוש בקצה האצבעות. מנגד, אם ההיגוי הופך קשה והנהג צריך להפעיל מאמץ בזמן סיבוב ההגה, סימן שמערכת הגה הכוח לא מתפקדת כמו שצריך. הסיבה הנפוצה לכך הנה מחסור בנוזל הגה כוח. 

  • ההגה לא חוזר למרכז:

במכוניות מודרניות בעלות מנגנון הגה כוח, כאשר הנהג מפסיק לסובב את ההגה לכיוון מסוים ההגה יחזור באופן אוטומטי ויתיישר בדיוק למרכז. יש מספר תרחישים בגינם הגה לא מתיישר למרכז, אחד מהם הוא בעיה בהיגוי הכוח כתוצאה ממחסור בנוזלים – שכמו שלמדנו הוא בדרך כלל תולדה של נזילה ממסרק ההגה. 

  • רעשי גריסה:

אם במהלך סיבוב ההגה נשמעים רעשי גריסה לא נעימים מחסור בנוזל הגה כוח הוא סיבה נפוצה. ללא הסיכוך של הנוזל נוצר מגע ישיר בין חלקי המכלול שגורם לרעש הלא נעים. קחו בחשבון שהרעש הזה הוא תוצאה של שחיקה פיזית שגם גוררת נזק.

לכן, בכל מקרה של אחד הסימנים האלה מומלץ לגשת למרכז השירות לשם שיפוץ או החלפת מסרק ההגה. לפעמים אפשר לפתור את הבעיה באמצעות החלפת אטם הוא חיזוק חיבור והוספת נוזל, לפעמים יש להחליף מכלולים גדולים יותר כמו משאבה או מסרק הגה.   

מאמרים נוספים

סליל כרית אוויר
בדיקת סליל כרית אוויר

סליל כרית אוויר הוא רכיב חשוב במערכת הבטיחות של הרכב. רכיב זה אחראי על פתיחת …

קרא עוד
כיול מחשב אוויר יונדאי טוסון
כיול מחשב כרית אוויר יונדאי טוסון

ישנה תקלה במחשב כרית אוויר היונדאי טוסון שלכם? חשוב שתקראו את המאמר הבא אודות התקלה …

קרא עוד
כיול מחשב כרית אוויר
כיול מחשב כרית אוויר קיה ספורטאז’

מחשב כרית אוויר (ACM) בקיה ספורטאז’ נוטה להשתבש, במקרים כאלה יש צורך לבצע כיול מקצועי …

קרא עוד

להתחלת שיחה בוואצאפ / סמס,
נא מלאו את מספר הטלפון שלכם

תודה רבה, פרטיכם נקלטו !
נציג מטעמנו יצור אתכם קשר בהקדם
הודעה נשלחה מאיתנו עכשיו, גשו לוואצאפ / סמס להמשך שיחה.
דילוג לתוכן