בלמים לרכב

ישנה תקלה בבלמים? הגעתם למקום הנכון. אנו בקארטרוניק מספקים שירות החלפת בלמים לרכב (קדמיים+אחוריים) עבור כל סוגי היצרנים והדגמים במחירים שוברי שוק! ברשותנו מאגר ענק של בלמים הזמינים להחלפה מיידית, כך שאצלנו תיהנו משירות מקצועי ומהיר, כולל אחריות מקיפה.

תפקיד הבלמים ברכב

הבלמים הם ללא ספק מערכת הבטיחות הבסיסית והאינטואיטיבית ביותר וגם מערכת הבטיחות המרכזית והחשובה ביותר.

לכן, ככל שהדברים אמורים במערכת הבלמים, אין שום מקום לקיצורי דרך וחשוב מאוד להקפיד על הנחיות היצרן. זה המקום לציין שבעשורים האחרונים הבלמים אינם בגדר מערכת מכנית, אלא מערכת מורכבת שכוללת ההידראוליקה, אלקטרוניקה והרבה חלקים נעים שחשופים לשחיקה ובלאי מסוגים שונים.

לכן, חשוב לבדוק את מצב הבלמים במרכז השירות לפחות פעם בשנה ולהיות ערים לסימנים נוספים שמעידים שיש בעיה במערכת הבלמים. 

בלמים קדמיים ואחוריים

כאן נפרט שקיימת אבחנה בין הבלמים הקדמיים לבלמים האחוריים. ככלל הבלמים הקדמיים נחשבים משמעותיים יותר, משום שבמהלך הבלימה פועל עליהם המומנט של משקל הרכב שנדחף קדימה. לכן, במכוניות מודרניות הבלמים הקדמיים תמיד יהיו מטיפוס בלמי דיסק שנחשבים יעילים יותר. הבלמים האחוריים שממלאים תפקיד מאזן ומשני עשויים אף הם להיות מטיפוס בלמי דיסק, אך פעמים רבות בוחרים יצרני הרכב למקם בלמי תוף מאחור שנחשבים לפחות יעילים. 

כאמור, בלמים מודרניים עובדים באמצעות הפעלת לחץ הידראולי. כאשר הנהג מפעיל לחץ עם הרגל על דוושת הבלם, מופעלת בוכנה שדוחסת נוזל שמגיע לצילינדרים בגלגלים ממלא אותן ולמעשה מפעיל את הרפידות שמייצרות את הבלימה.

סימני אזהרה לתקלה במערכת הבלמים ברכב

יש הרבה מאוד אינדיקציות לבעיה במערכת הבלמים שנהג עירני יכול להבחין בהם. בהרבה מקרים התשובה לבעיה הזו תוביל להחלפת בלמים ברכב (בלמים קדמיים או בלמים אחוריים). הנה כמה אינדיקציות כאלה:

  • נורת בלם בלוח המחוונים נדלקת

זה אולי נשמע בנאלי אבל כאשר נדלקת נורת האזהרה של הבלמים בלוח המחוונים מדובר באינדיקציה מצוינת לבעיה בבלמים. תתפלאו, אבל מסתבר שיש הרבה מאוד נהגים שמתייחסים לנורות האזהרה בלוח המחוונים, ובכלל זה לנורית הבלם, כאל נרות חנוכה שיש לראותם בלבד. ההמלצה שלנו היא שבכל מקרה בו נדלקת נורית הבלם לגשת לברר את הנושא. קחו בחשבון שנורית זו נותנת אינדיקציה כללית ולא תמיד מדובר בבעיה שמחייבת החלפת בלמים לרכב.  

  • ההגה רועד בזמן בלימה

אם בזמן שהרגל שלכם לוחצת על דוושת הבלם ההגה נכנס למצב רעידה מדובר באינדיקציה לכך שהבלמים הקדמיים קיבלו דפורמציה, זה לרוב קורה בגלל התחממות יתר. במקרה כזה נדרשת החלפת צלחות הבלמים. לעיתים בשל פגם בייצור תגלה דפורמציה גם בבלמים האחוריים ואז תידרש גם ההחלפה שלהם. 

  • נזילת שמן ממשאבת האופן

בלמים אחוריים פועלים באמצעות משאבות אופן, אחת הבעיות האופייניות למשאבות אופן ובלמים אחוריים היא נזילה של שמן ממשאבת האופן. השמן נמרח על דסקית הבלם ומונע את החיכוך שדרוש לייצר בלימה. לכן, חשוב לשים לב האם לא מצטבר שמן באזור הגלגלים האחוריים בזמן שהרכב חונה. נוכחות שמן יכולה להיות אינדיקציה על סוג כזה של בעיה. 

  • בלמים חורקים או שורקים

בלמים לא אמורים להרעיש, אם הבלמים חורקים או שורקים כנראה שיש בעיה. כאשר החריקה מגיעה מהבלמים הקדמיים, הסיבה יכולה להיות בלמים מאיכות ירודה או פשוט בלמים ישנים שעברו הרבה מאוד קילומטרים. ההנחה הרווחת היא שיש להחליף בלמים קדמיים בכל 20,000 או 30,000 קילומטר. בפועל בלמים איכותיים של דגמים מסוימים שמתוחזקים נכון יכולים לספק עבודה אמינה גם אחרי 100,000 קילומטר. כמובן שאם הבלמים שורקים ומצפצפים זה לא המצב ומדובר באינדיקציה שכנראה צריך להחליף אותם. במקרה של בלמים אחוריים ניתן להאריך את חייהם באמצעות שטיפה בחומר מיוחד, אך גם בבלמים אחוריים חריקות ושריקות הן סימן שהגיע הזמן להחליף. 

אינדיקציות נוספות שחשוב שכל נהג יכיר קשורות למהלך הבלימה עצמה. אם מרחק הבלימה התארך, אם הלחיצה בדוושת הבלם קשה מידי, רכה מידי, או משתנה בדרך, או אם יש תגובה מאוחרת לבלימה – כל אלו צריכים להדליק אצלכם נורית אזהרה שתביא אתכם למרכז השירות. במרכז השירות יבצעו דיאגנוסטיקה מדויקת ובמידת הצורך יבצעו החלפת בלמים שיכולה לכלול החלפת רפידות והחלפת צלחות.